عربتك للتسوق ×
لا يوجد لديك أي منتجات في سلة التسوق الخاصة بك.
×
Wandelnet - واندلنيت Wandelnet LAW-gids SP 9 Westfriese Omringdijk
 

Wandelnet - واندلنيت Wandelnet LAW-gids SP 9 Westfriese Omringdijk

USD  14٫50
USD  14٫50


في المخزن
اطلب الآن و سوف نشحن المنتج يوم الإثنين

وصف المنتج

Wandelnet - واندلنيت يقول عن

يكاد لا يمكن تصوره: يعود تاريخ ويستفريز أومرينجديك إلى حوالي 1250. لقرون ، عمل سكان الأرض المائية على السد لحمايتهم من الماء. ضد العواصف من الشمال الغربي والتهديد من ما كان في ذلك الوقت Zuiderzee. استخدموا الطين لبناء السد ، والأعشاب البحرية لتقويته. أقفال ومطاحن بنيت لتجفيف الأرض وتحويلها من أرض خثية مستنقعية إلى أرض صالحة للاستخدام. وأيضًا لا يمكن تصوره: كل هذا يدويًا.
لابد أن العمل على السد كان هائلاً في بعض الأحيان تمشي فوق السد ، ولكن في بعض الأحيان تمشي بجانبه أيضًا وتتجول عبر الأقطاب والمحميات الطبيعية التي تحد السد. كما أننا نسير على جبهات السد الخارجي التي كانت تهدف في الأصل إلى الحفاظ على قوة المياه في السيطرة. يُنظر إلى عمرنجديك بحق على أنه نصب تذكاري لفريزيا الغربية.
الطريق يؤدي من هورن على طول بيمستر إلى الكمار ثم على طول قناة نوردهولاندش. تمشي على طول سد ضيق عالي إلى شاجن. على طول الطريق سترى بقايا خروقات السد في أوائل العصور الوسطى - الندوب في المناظر الطبيعية. من خلال قلعة رادبود في ميدمبليك يمكنك المشي إلى إنخويزن ، واحدة من المدن الجميلة والأصلية في زويدرزي. وكما هو الحال في هورن ، فإن منازل وكنائس ومستودعات التجار الأثرية هي تذكير ملموس بعصر VOC.
على ويستفريز أومرينجديك ، على ساحل إيجسيلمير ، هناك بعض المحميات الطبيعية الجميلة على حدود الأرض والمياه. طبيعة جديدة تهدف إلى إعطاء تفسير معاصر لمشهد ثقافي قديم.

هذا النص مترجم تلقائيا

Bijna onvoorstelbaar: de Westfriese Omringdijk dateert van ongeveer 1250. Eeuwenlang hebben inwoners van het waterland gewerkt aan de dijk die hen moest beschermen tegen het water. Tegen de stormen uit het noordwesten en de dreiging van wat toen de Zuiderzee was. Ze hebben klei gebruikt om de dijk op te bouwen, zeewier om haar te versterken.

Sluizen en molens gebouwd om het land droog te krijgen en het te veranderen van een moerassig veengebied in bruikbare gronden. En ook onvoorstelbaar: dat alles met handkracht. Het werk aan de dijk moet immens zijn geweest. Soms lopen we boven op de dijk, maar soms ook er naast en slingeren we door de polders en natuurgebieden die aan de dijk grenzen. We lopen ook over de buitendijkse vooroevers die oorspronkelijk bedoeld waren om de kracht van het water in toom te houden. De Omringdijk wordt terecht gezien als het monument van West-friesland. De route voert van Hoorn langs de Beemster naar Alkmaar en vervolgens langs het Noordhollandsch kanaal. U loopt langs een hoge smalle dijk naar Schagen. Onderweg ziet u de restanten van dijkdoorbraken in de vroege middeleeuwen - de littekens in het landschap. Via kasteel Radboud in Medemblik loopt u naar Enkhuizen, een van de prachtige, authentieke Zuiderzeesteden. Net als in Hoorn vormen monumentale koopmanshuizen, kerken en pakhuizen een tastbare herinnering aan de VOC-tijd. Aan de Westfriese Omringdijk grenzen aan de IJsselmeerkust enkele prachtige natuurgebieden op de grens van land en water. Nieuwe natuur die bedoeld is een hedendaagse invulling te geven aan een eeuwenoud cultuurlandschap.

هذا النص مترجم تلقائيا
مواصفات المنتج
Isbn9789492641090
Schaal0
TaalNederlands
Afmetingen210 x 126 x 3 mm
9789492641090 - Wandelnet LAW-gids SP 9 Westfriese Omringdijk